Foutje?

Lunch Van der Valk, Eindhoven

Situatie: stampvol restaurant. We zijn met z'n tweeën, zakelijk. Krijgen nog net een plaatsje aangewezen door de restaurantreceptioniste. We genieten van een snel geserveerde lunch en bestellen daarna een thee en een espresso bij onze snelle en zeer attente gastvrouw.

Ze brengt de bestelling en merkt gelijk dat ze een fout heeft gemaakt. "Och jee, ik heb een dubbele espresso meegenomen, maar u heeft een enkele besteld. Ik zal hem direct omwisselen, excuus". Mijn tafelgenoot zegt: "Geeft niet hoor, ik neem die dubbele wel". "Meneer, antwoordt ze", echt geen probleem hoor, mijn fout, ik haal met plezier uw espresso".  Na nogmaals gezegd te hebben dat hij geen probleem heeft met de dubbele, antwoordt ze: "Dan haal ik er een lekker glaasje koel water bij voor U".

We zijn beiden onder de indruk van deze zeer prettige benadering.
Foutje, maar toch super bedankt!

Zo kan het dus ook!