BELEVENISSEN VAN BRITT VAN DINTEREN IN BARCELONA – deel 2

18/11/2011 0
BELEVENISSEN VAN BRITT VAN DINTEREN IN BARCELONA – deel 2

Hola todos,

Inmiddels zijn we weer een maand verder en heb ik qua studie een aantal intensieve weken achter de rug. De afgelopen weken stonden onder andere in het teken van het leren herkennen van trends, welke gerelateerd zijn aan de gastvrijheid. Deze trends zijn onder te verdelen in:

  • 50+
  • Urban nomads (whenever, wherever)
  • Leven in een stress- maatschappij
  • Belevingseconomie
  • Cool eco
  • Social media

Een interessant college ging over Hotelier 2.0. Daarin werd gepresenteerd hoe hoteliers optimaal gebruik kunnen maken van digitale media. Erg handig is www.netvibes.com. Op deze site kun je een persoonlijke pagina samenstellen met een overzicht van en toegang tot je favoriete websites. Op deze manier kun je gemakkelijk naar websites zoals reviews van gasten, het nieuws, social media en verschillende mail servers. De gast is tegenwoordig in staat binnen no-time een review te plaatsen op internet, zelfs tijdens het bezoek al. Als horecaondernemer dien je hier snel op in te kunnen spelen.

Een groot deel van deze masteropleiding wordt in groepswerk gedaan, waaronder het analyseren van bedrijven op basis van hun business model innovatie. Daarnaast zijn we bezig met een ondernemingsplan. Hiervoor hebben we een elevator pitch gehouden en zijn verschillende business cases ter inspiratie behandeld.

Om ook in deze blog weer een hotspot van Barcelona te verkiezen, noem ik het W hotel. Dit hotel dat gelegen is aan zee en de vorm heeft van een schipzeil, is van binnen en buiten een ware beleving. De skybar op de 26ste verdieping biedt een geweldig uitzicht en is bemand door professionele, gastvrije medewerkers.

Un saludo,

Britt


Reageer »